Moisturiza

-Ja det måste man göra nu i vinter... Varför?

Torr hud är väldigt vanligt speciellt under vinterhalvåret med låg luftfuktighet inomhus kombinerat med kyla utomhus. Väder och vind kan också ändra hudens kvalité. Andra orsaker till uttorkad hud är vatten, tvål och diskmedel. Det är för att det naturliga fettlagret i huden skadas. /källa:huden.nu

Så med andra ord ska man aldrig använda för stark ansiktstvätt till ansiktet för det skadar hudens fettlager!
Huden blir ju lite "knaprig" speciellt när det är kallt och vinterkylan börjar bita i (spec när snön faller :P )
Jag kan iaf känna av det här väldigt mycket. Min hy är inte speciellt bra för tillfället så jag har börjat använda bassiron(finns receptfri på apoteket) igen men denna kommer verkligen torka ut min hy vilket inte är spec bra! Så efter en liten kur blir det Moisturiza! Här är ngra favoriter:

 
För torra händer är denna det bästa! Inte så dyr heller...finns på Maxi och massa andra affärer.
Eller om du bor i London på Superdrug.

 

Evian
Ok jag vet det är vinter! Men lite solsken kan man få ändå ;) Lite fejk.
Jag älskar denna till ansiktet. Den är riktigt återfuktande.
Men tvätta händerna efteråt och spec nagelbanden
annars kan det uppstå lite fula bruna/orangea fläckar!

 
Evian
För kroppen med! Gäller samma här =) Love it!

image199 
Var glada och Moisturiza i Vinter! det ska jag göra iaf!

Lite rapport från morgonen:Familjen jag var på intervju ringde mig, jag ska träffa dem imorgon igen 9.30.
Så ringde en agency som jag fyllde i en anmälan till igår. Det är om att jobba som special care assistant under ungefär 3 månader. Men det skulle vara live in iaf. Har fått intervju där nästa tisdag, får se om jag ska gå.
Billy ringde, han är tbax i London. Han har varit i cypern. Hans pappa skulle gifta sig men det var överraskning så han hade ingen kostym och fick gå på bröllop i jeans =D. Annars händer inte så mycket idag. LAT DAG! Uppd. sen.

Pussah ***


Kommentarer
Postat av: Erika

Du kan lät fixa det själv, leta upp en bild du gillar och klistra in den där du skriver ditt blogginlägg,sedan trycker du på rutan för htlmkoder som är ovanför
och då ser du att din bilden har blivit en kod text. Klipp ut och klistra in den texten där du har bloggdesignsmallen med htlm koder. Kanske blev luddig förklaring men du får fråga igen isåfall.

Postat av: densan

fan du verkar vara en cool tjej. har du msn?

2007-10-24 @ 20:02:32
URL: http://densan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback