New chapter will be opened up

Ett nytt år. Ny skola, utbildning, singel. Nytt boende= campus. 22 år.

Saker och ting ändras. Under det här året har jag ändrats, det pågår fortfarande, jag ska bli en vacker fjäril... någon dag.
Man kan inte gå hur länge som helst och bära en mask, låtsas vara någon man inte är. Man kan inte ge sitt allt till någon så. Man ska inte behöva det heller, har jag insett. Love, Hope & Faith.... thats a reason why these three stick together.

Jag ska studera psykologi med counselling theory. Det ska bli intressant! Det tar mycket kraft att plugga och jag ska ge mig den. Jag ska finna ett bra extrajobb också. Tänk er, förändringar kan man vara så rädd för. But now im gonna live as I preach. Ångra ingenting, du hade inte varit där du är idag och inte jag heller. Du är på en väg som fortsätter, vart du hamnar vet man inte, men kasta inga stenar framför dig när vägen är slät. The path before you is smooth, don't throw rocks.

Även om man gör misstag så ska man inte bli helt paralyserad av dem och bli arg på sig själv. Förr eller senare hamnar du rätt igen, det snedsteget kanske hjälpte dig tillrätta igen. Jag ska försöka tänka även så, de misstag jag gjort eller kommer göra hjälper mig bara mer att hitta min mening.

Jag är så glad för alla mina vänner och min familj. Ni har hjälpt mig så otroligt mycket. Jag känner mig älskad.

Men vet ni vad? Jag har piercat tungan, yey, snacka om infall. Var i camden och gick till en tattoo piercing studio. ville bara göra ngt. Det va rätt kul. hihi. Ikväll ska jag och mallan ut o fånga natten. Jag ska passa på nu när jag kan gå ut utan att vara rädd för bråk och ha dåligt samvete, nu kan jag bara sprida mina vingar och flyga på vinden. Gosh jag är så filosofisk. Believe me, I had ups and I had downs..... tro inte att jag är helt glad eller bekymmersfri, men det är olika stunder och idag har jag mått bra. Jag mår bra nu.... även om aptiten intte riktigt kommit tillbaka. But thats life.

Love you all !

Kommentarer
Postat av: Leia

Fin fin blogg

Postat av: oskar

svar:

jag skiter väl i om du läser min blogg eller inte läser den? :)

2009-01-20 @ 15:43:53
URL: http://oskhar.blogg.se/
Postat av: Karolin

Hej älsklingen! Satt helt betagen när jag läser dina texter, du skriver så otroligt bra o gripande! Du kommer bli något stort gumman! Jaaa vad mysigt vi ska ha :) o kul me nytt ställe oxå för din del :;) Saknar dig massor ! Love U! PUss

2009-01-25 @ 15:09:11
URL: http://karolin87.blogg.se/
Postat av: Karolin

Hej älsklingen! Satt helt betagen när jag läser dina texter, du skriver så otroligt bra o gripande! Du kommer bli något stort gumman! Jaaa vad mysigt vi ska ha :) o kul me nytt ställe oxå för din del :;) Saknar dig massor ! Love U! PUss

2009-01-25 @ 15:09:12
URL: http://karolin87.blogg.se/
Postat av: Linda

Är du singel? Det tror jag är bra för dig :)



Kramar från Göteborg!!

2009-01-30 @ 12:57:04
URL: http://lindda.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej!

Jag är sjukt intresserad av att plugga Fashion Marketing, eller iaf marketing i London. Hur gjorde du för att komma dit? Försökte leta efter ett sådant inlägg i bloggen men hittade inte riktigt.



Jag vill veta, har du stöd från CSN? Betalar du på din skola? Hur hög är hyran för din lägenhet (i svenska pengar) och ev annat du har att tipsa om.



Är sjukt tacksam för snabba svar!

Hoppas du har det bra därborta! :)



P.S Kontakta mig på min e-postadress [email protected]

2011-01-17 @ 22:09:11
URL: http://blandmossa.blogspot.com
Postat av: Angelica

Hej!

Jag är sjukt intresserad av att plugga Fashion Marketing, eller iaf marketing i London. Hur gjorde du för att komma dit? Försökte leta efter ett sådant inlägg i bloggen men hittade inte riktigt.



Jag vill veta, har du stöd från CSN? Betalar du på din skola? Hur hög är hyran för din lägenhet (i svenska pengar) och ev annat du har att tipsa om.



Är sjukt tacksam för snabba svar!

Hoppas du har det bra därborta! :)



P.S Kontakta mig på min e-postadress [email protected]

2011-01-17 @ 22:09:55
URL: http://blandmossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback